dimarts, 2 de gener del 2018

Chutney de mango




Després d'un temps d'aturada, més o menys (in)voluntària, m'hi torno a posar.
Tinc uns amics, hola Pasqual i Maribel!!, forofos de les salses, dels picants i de chutneys.
Un dia ens van fer un sopar a base de tot això: tenien centenars de salses diferents, moltes inventades per ells, i d'altres recollides de gastronomies d'arreu del món, com els chutneys.
Allà vaig tastar-ne per primer cop i em van encantar!!
El chutney és originiari de Índia i països sud-asiàtics. Poden ser picants o no. És com una mena de conserva, semblant a una confitura, de verdures o bé de fruites, cuites amb vinagre i espècies.
Té gust agre-dolç que a mi m'apassiona.
Als britànics els hi agrada i va arrelar a la seva gastronomia com ho va fer el tè, que provenia de la seva antiga colònia.
S'utilitza per acompanyar plats, sobre tot  de carn. Jo el vaig utilitzar per acompanyar un magret d'ànec.
Fantàstic!!!! Original i boníssim.
El proper cop m'atreviré a fer-lo picant.
La recepta la vaig agafar de Directo al paladar


Ingredients

  • un mango madur
  • 130 ml. de vinagre de poma
  • 80 grs. de sucre
  • 1/2 culleradeta de mostassa Dijon
  • gingebre mòlt.
Som-hi!
Es posa tot junt en una cassola al foc suau, i es va remenant uns 20 minuts.
I ja està!!
Fàcil i original!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada