diumenge, 28 de maig del 2017

Pastís japonès de formatge (II)




Ja fa dies que el faig amb la Mycook, i no hi ha manera que no baixi. La meva amiga Sussi, de Ara cuina, també em va dir que li passava el mateix amb la Thermomix.
Avui l'he provat de preparar amb les varetes elèctriques i un motlle més petit, i ha funcionat!!
La recepta l'he treta de Mis thermorecetas.
Queda suau i flonjo. Però s'ha de menjar molt fred; millor d'un dia per l'altre, a la nevera.

Aquest cop sí que ha pujat i, sobre tot, no ha baixat!


Ja feia temps que em volia comprar batedeora de varetes, per fer pastissos i no haver d'embrutir la Myccok.

Vaig trobar aquesta molt barateta de 300 w, per 20 €

 I també havia llegit a Velocidad cuchara que per muntar la nata i clares , millor amb les varetes que amb la Thermomix. I ho he pogut comprovar.

Per al motlle, he utilitzat el de ceràmica en forma de cor que vaig utilitzar a la recepta anterior.

Ingredients

  • 3 ous (clares separades dels rovells)
  • 80 grs. de sucre ( en dues tandes: 30 i 50 grs.)
  • 1 pessic de sal
  • 250 grs. de formatge tipus philadelphia
  • 50 grs. de llet
  • 30 grs. de maizena
  • 1 cullerada i mitja de royal
  • 30 grs. de suc de llimona
Som-hi!
Primer de tot, encenem el forn 170º. Posem una safata amb aigua, i deixem a dins perquè es fa al bany maria.
Untem bé amb mantega un motlle. Els de silicona no m'agraden; jo he utilitzat un de ceràmica.
Si utilitzeu un de base desmuntable, s'ha d'embolcallar amb paper d'alumini, perquè l'aigua no entri.

Amb la batedora, muntem les 3 clares amb 30 grs. de sucre i el pessic de sal.
Jo m'hi he estat força estona. Han de quedar molt lluents i no han de caure de les varetes.
Reservem.
En un altre bol, posem els 50 grs. de sucre, els rovells d'ou, el formatge, la maizena, la llet, el royal i el suc de llimona. Ho batem durant uns 10 segons.
Afegim les clares en 3 tandes, molt delicadament.
Ho tirem al motlle engreixat amb mantega.

Al forn al bany maria, durant uns 45 minuts.





Deixar refredar i posar a la nevera.





1 comentari: