dissabte, 30 de juliol del 2016

Tartiflette




La recepta l'he trobada a Directo al paladar, un blog que m'encanta i on trobo molta inspiració.
Aquest plat és de la cuina tradicional francesa, i porta de tot: patates, llet,ceba, bacon, vi blanc, i formatge brie.
És un plat contundent, més per a l'hivern que no pas per aquestes temperatures, però em venia de gust.
Ha agradat.
El tema, però, és el de sempre: sempre falta algun ingredient. I clar, amb la calor que fa, em feia molta mandra de sortir a comprar. O sigui que, tirem del que tenim.

Ingredients

  • 3 patates bullides amb pela i pelades
  • 2 cebes tendres tallades a dauets
  • 200 grs. de bacon fumat
  • un raig generós de vi blanc ( ahir el vaig acabar, i he tirat de vermut blanc que corre per la nevera)
  • 150 grs. de crema de llet
  • força pebre i sal
Som-hi!

Primer bullim les patates. Quan estan, les deixem refredar i les pelem. Les tallem a daus.



Les col·loquem en una plata d'anar al forn


Tallem petita la ceba

M'ha fet plorar... ;-)

Ho tirem al damunt de les patates i reguem amb el vi blanc


En una paella enrossim el bacon i l'afegim



Tirem pel damunt la crema de llet i posem sal i molt de pebre


Tallem el formatge brie i el posem al damunt




Escalfem el forn a 180º. Quan veiem que el formatge es fon, amb una espàtula de fusta, remenem suaument perquè es barregi una mica el formatge amb les patates.
Després ho posem a gratinar uns 15 minuts.

Bon apetit!


1 comentari: