dissabte, 26 de desembre del 2015

Tiramisú de mango




Pel dinar de nadal, sempre em toca fer les postres.
El tema és pensar alguna cosa bona, vistosa i sobre tot, lleugera.
El que queda més espectacular és la xocolata, però a casa no agrada especialment i més al final d'una dinar "pantagruèlic".
La fruita sempre és l'opció refrescant i digestiva; però cal afegir-li una base.
Vaig trobar la recepta en un web fantàstic, Directo al paladar.
El millor de tot és que es prepara en 10 minuts.

Ingredients
  • un o dos mangos
  • 300 ml. de nata per a muntar
  • 250 grs. de formatge mascarpone
  • 10-12 melindros ( de confiteria, eh?)
  • el suc de dues taronjes
  • un raig de Grand Marnier i de rom, o el que vulgueu.
  • 40 grs. de sucre
  • un rovell d'ou
Som-hi!

Primer fem el suc de taronges i li afegim un bon raig de rom.
Mullem els melindros en el suc i els anem posant al fons d'uns vasos o bols de vidre. Jo n'he posat un partit per la meitat perquè els vasos no eren massa grans.
He tallat els mangos en quadradets, així:

La foto no és meva; és perquè us feu una idea.


Els he reservat..
He fet la crema del tiramisú en la Thermomix de la meva germana. He col·locat la "mariposa" i he posat el mascarpone, la nata sense muntar, el rovell i el sucre, i l'he posat a velocitat 4, 1 minut aprox, fins que la crema ha agafat molta consistència.
He posat la crema als vasets, damunt els melindros, i pel damunt he repartit els tallets de mango.
He esmicolat uns quants melindros que sobraven i els he posat al cim.
Per donar un toc de color, una culleradeta de melmelada de maduixa.
Ha tingut molt èxit i s'ho han acabat tot.
Ja té mèrit després del dinar de 5 forquilles que ha fet la meva germana.
És una artista!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada