dissabte, 14 de febrer del 2015

Carxofes amb cuscús integral i cansalada




Sabeu quan no saps què menjar, obres la nevera, i comences a fer combinacions del primer que trobes?
Doncs, això!
Fa dies que tinc un pot amb cuscús integral que, per cert, està molt bo. I unes carxofes que, per primer cop a la vida, no se m'han fet malbé a la nevera ( sóc un desastre!).
També tenia unes tiretes de cansalada i he pensat que la combinació podia estar la mar de bé.
I així ha estat. Molt bo!

Ingredients
  • 3 carxofes ben fresques i hermoses
  • una tassa de cuscús integral
  • una tassa d'aigua
  • uns 50 grs. de cansalada en tiretes
  • 3 grans d'all
  • oli d'oliva
 Som-hi!

Pelem les carxofes ( escarxofes a la meva terra) i les tallem per la meitat; i cada meitat en 3 trossos.
Les posem a bullir amb aigua amb sal i un raig d'oli.
Mentrestant preparem el cuscús.
En una cassola amb oli posem a daurar els alls tallats en làmines. Molt poc, que es cremen de seguida.
Hi tirem el cuscús i el remenem un minut. Tirem l'aigua ( mateixa mida que de cuscús). Remenem i deixem coure 1 minut. Tanquem el foc i deixem tapat.
En una paella sense res l'oli, posem la cansalada i deixem que es dauri. Jo no li poso oli, perquè ja en porta prou de greix.
Quan les carxofes estan tovetes, les escorrim i les incorporem a la paella de la cansalada.
Més tard hi afegim el cuscús.
I ja està.
No se m'ha ocorregut posar-hi res més.
Potser la propera vegada hi posaré anous, olives, pipes, ceba, etc.etc... ja veurem.





Un cop bullides les carxofes, les escorrem en un colador

Oli d'oliva i colors d'or a la cuina

La proporció és d'una mida de cuscús per una d'aigua ( o caldo)


Es posa primer el cuscús i després hi tirem l'aigua


Ho deixem tapat fins que el necessitem.   Haha, aquí se'm veu amb el davantal que va fer la meva mare amb una funda de matalàs, de quan eren de llana!! M'encanta!!

Saltegem carxofes i cansalada

Un toc de malabars a la cuina. Sempre divertit, sempre recollint el que surt disparat.




1 comentari: