dissabte, 4 de gener del 2014

Pa de motlle d' Ibán Yarza



Ja sé que cada vegada poso el mateix: que si el millor, que si què bo, etc.,etc.,  però és que m'ha quedat, m'ha quedat... bo, bo, bo.
Ara, si tens pressa, millor no t'hi posis. És un pa més que de motlle, pa de sandvitx. M'encanta el nom.
He trobat la recepta de l'Ibán al Youtube, al canal del fora de sèrie del Robin Food (David de Jorge). Aquest tiu és un crack absolut. Igual que l'Ibán, que només escoltar-lo ja et vénen ganes de començar a amassar com una convulsa. En fi.
Ja em noto més experimentada amb el tema dels amassats, dels llevats, del forn. I és per a mi una gran satisfacció... ( em sona d'alguna cosa aquesta frase...) veure com queda i menjar-lo després.
Ara, el millor de tot és compartir-lo. Si no fos perquè penso en com gaudiran els demés no m'hi posaria.
Aquest pa té una molla tova però ferma. Ideal per a fer bocates sucosos.Mmmmm. I tot a mà!!
Va, menys rotllo i a la feina.

Ingredients

-Per al preferment : 300 gr. de farina - 180 gr. d'aigua i 2 gr. de llevat fresc. Amassar i posar nevera fins l'endemà.

-Per a la massa:
  • 525 gr. de  farina normal
  • 265 gr. d'aigua a 40º
  • 14 gr. de sal
  • 20 gr. de llevat fresc

Som-hi!

L'endemà d'haver fet el preferment, posem en un bol els ingredients secs i afegim l'aigua. Amassem.
Ho deixem descansar uns 15 minuts.
Després es desgasifica una mica i es divideix la massa en 4 boles d'uns 300 grs.
Es posen dos per motlle. Es deixa llevar 1 hora en un bol tapat
Si teniu dubtes, mireu el vídeo que ho explica genial.
Al forn a 220º uns 25-30 minuts.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada