dissabte, 26 d’octubre del 2013

Coca de pa



la segona m'ha quedat més bé

Aquesta coca em porta records de la infantesa. Del gust i sobre tot de la forma.
Bé, la forma no m'ha sortit massa bé; hauria de semblar una espiga. Però m'ha quedat boníssima.
La recepta l'he trobat aquí, i és senzillíssima.

 Ingredients
  • 400 gr. farina força
  • 250 gr. aigua
  • 8 gr. de sal
  • 8 gr. de llevat fresc
Som-hi!

Barregem la farina amb el llevat. Incorporem la sal i l'aigua. Ho barregem una mica, no massa. es fa en un moment.
Deixem reposar tapat amb un film 1 hora i mitja.
Passat el temps, estirem la massa amb un corró. A mi m'ha costat força, perquè la massa estava molt enganxosa. No sé si pel tipus de farina o jo què sé. He hagut d'afegir farina.
Es forma un rectangle i es talla la meitat del biaix , formant dos triangles. Si mireu el web ho veureu més clar ( no he fet fotos perquè ja sabia que em sortiria un nyap)
Deixem reposar 20 minuts. Mentrestant, preescalfem el forn a 250º, a dalt i a baix. Hi posem un recipient amb aigua.
Quan ja estigui a la temperatura, col·loquem la coca sobre la plata del forn calenta (ull, que crema).
Uns 12 minuts, i ja veurem que queda dauradeta.
Ha quedat de cine. Segur que la faig més cops!!


la molla ha quedat molt flonja

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada