dimecres, 27 de març del 2013

Rugelach


Semblen croissants, eh? doncs, no!
Els rugelach o rugalach són una recepta jueva, dels jueus europeus anomenats Asquenazites. Em ve a la memòria el nom del gran pianista rus Vladimir Askenazi.

He trobat aquesta recepta en un blog que m'encanta Delicious Stories.
Les fotos són precioses i sempre posa receptes molt originals, sobre tot del nord més fred d'Europa.
La recepta és tan senzilla que m'he atrevit a fer-la.

Ingredients
  • 120 gr. formatge crema( jo he utilitzat Philadelphia)
  • 120 gr. de mantega fosa
  • 240 gr. de farina
  • melmelades variades : jo tenia de taronja feta pels meus pares i una de nabius.
  • fruits secs : jo,anous
  • panses sultanes, nabius,etc.
Som-hi!
Es barreja el formatge amb la mantega ( es pot fer en la Mycook). Quan està ben barrejat es va incorporant la farina de mica en mica.
Es forma una bola i s'embolcalla amb paper film i es deixa a la nevera 2 hores mínim.
Es treu de la nevera i es divideix la massa en dues parts. S'estira cada part amb un corró formant un disc de més o menys un pam.



Es divideix la massa en 12 porcions, com quesitos. 
Ara és el moment de pintar-los amb les melmelades i posar anous ,panses,etc.



Després s'enrotlla cada triangle començant per la part més ampla, com els croissants. 


Es van col·locant en una plata del forn folrada amb paper , i es torna a posar a la nevera durant uns 20 minuts.



Passats els 20 minuts es pinten amb una barreja de iema d'ou i aigua i s'hi tira sucre morè pel damunt.



Al forn uns 20 minuts a 200 º fins que estiguin dauradets.
Un asseguro que són deliciosos!!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada