dissabte, 17 de novembre del 2012

Agafa-sants d'escarola o com sobreviure a la crisi


"Croquetes" de la tia Teresita

La meva mare en diu croquetes d'escarola, però són més semblants a unes creps "humides".El nom Agafa-Sants és el que li deia la meva àvia, la iaia Lola,a una crep que feien a Begur . M'encanta el nom. En èpoques de penúria, poder cuinar era guanyar-se el cel!
Tinc una tia que és vegetariana des de fa molts anys, i ens va passar aquesta recepta. El primer cop que vaig sentir fer croquetes amb les fulles més lletges de l'escarola, vaig pensar que serien molt dolentes. Però la sorpresa va ser quan les vam provar.Mmm!! Recorda el gust dels espinacs, amb un to cruixent.
Més baratet no pot ser! i es fan en un moment.

Necessitem
  • les fulles verdes d'una escarola, les més exteriors; les que sempre llancem,vaja.
  • farina. Jo ho faig a ull;  uns 200 gr.,suposo
  • llet. També es pot fer amb aigua
  • una culleradeta royal
  • un ou (opcional)
  • sal
  • all picadet (opcional)
Som-hi!
Rentem i escaldem uns minuts les fulles. Les escorrem i les tallem a trossets petits.
Ara només hem de fer la pasteta de les creps. En un bol posem la farina i anem afegint llet fins que ens quedi una pasteta ( com la dels paletes quan fan el ciment ;-).
Afegim l'ou, el llevat i un polsim de sal.
L'últim cop que les vaig fer hi vaig afegir dues cullerades de ricotta que m'havien sobrat d'un pastís. Uf, van quedar genials!
Aboquem l'escarola,remenem bé perquè quedi tot ben integrat i amb una cullera anem tirant petites quantitats en una paella amb oli.
Per cert que, mentre estic escrivint aquest post, me les estic menjant i fredes, estan molt bones.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada